SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

MOBİL UYGULAMALARIMIZ

Kartal Gazetesi

Paylaş
veya
aşağıdaki bağlantıyı paylaşın:
Anasayfa Genel Manşet

Başarılı bir nesil için okul öncesine ‘akıl oyunları’ şart

Yayınlanma:
ABONE OL

 

Akıl Oyunları Uzmanı Osman Metin, okul öncesi eğitimde akıl oyunları uygulaması yapan çocukların hem eğitimde, hem de hayatta daha başarılı olacağını söyledi.

 

Akıl oyunları sınıfıyla ilgili öğretmenlere seminer veren PAL Eğitici Oyun ve Oyuncak Eğitim Koordinatörü ve Akıl Oyunları Uzmanı Osman Metin, okul öncesi eğitimle başlayan akıl oyunları sınıfında eğitim görenlerin hem eğitim hayatı boyunca, hem de yaşamında daha başarılı olacağını söyledi.

 

Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile Zambak Yayıncılık arasında “Okullar Hayat Olsun” projesi kapsamında yapılan protokol gereği farklı yerlerde çeşitli çalışmalar yapılıyor. Proje kapsamında Zambak Yayın Grubu eğitici oyun ve oyuncak markası Pal, Şişli’deki tüm okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerine ‘Okul Öncesi Eğitimde Akıl Oyunları’ konulu seminer düzenlendi.

 

PAL Oyuncak olarak geliştirdikleri özel setler ile öğrencilerin hızlı adaptasyonu ile başarılı olacaklarını belirten Osman Metin şöyle konuştu: “2023 hedeflerini geliştirmek için güçlü beyinlere ihtiyacımız var. Bunun için Milli Eğitim müfredatına konulan zorunlu etkinlik saati çok önemli bir fırsattır. Bu zorunlu eğitim, akıl oyunları ile değerlendirilirse, öğrencilerin kendini ve çevresini tanımasının yanında, becerilerini keşfetmesini sağlar.”

 

Seminerde Pal Oyuncak’ın geliştirdiği Okul Öncesi Zenginleştirilmiş Eğitim Sistemi (OZES),Akıl Oyunları Sistemi (AKOS) ve Oyun ve Fiziki Etkinlikler Seti (OFES)anlatıldı.

Okul Öncesi Zenginleştirilmiş Eğitim Sistemi (OZES)

Okul Öncesi Zenginleştirilmiş Eğitim Sistemi (OZES) öğrencilerin okul kurallarına hızlı adaptasyonunu sağlayarak onlara disiplinli bir kişilik kazandırır. Uygulamalarda kullanılan materyallerin renk-boyut-şekil özellikleri sayesinde müfredat konularını öğretiminin daha hızlı bir şekilde uygulamasına yardımcı olur. Okulu zorunlu değil eğlenerek eğitim veren bir kurum haline getiriyor.

Özel olarak hazırlanan parçalarla,

·       Öğrencilerin kendini-çevresini ve olayları tanımaları,

·       Uygulamadaki güçlüklerle problemi fark edip planlama yapmaları,

·       Her uygulamada farklı bir beceriyle karşılaşarak kendini geliştirmeleri,

·       Geometri ve matematik konularını oynayarak öğrenmeleri,

·       Her öğrencinin oyunlardaki aktif rollerinden dolayı aktif kişilik kazanmaları,

·       Yapılan etkinliklerden dolayı her öğrencinin proje odaklı düşünmeleri,

·       Grup bilinci ve ekip ruhunun oluşması,

·       Her öğrencinin kendini tanıması ve becerilerini keşfetmesi sağlanıyor.

Oyun ve Fiziki Etkinlikler Seti (OFES)

Uzman eğitmenler tarafından hazırlanan OFES kitapları ile çocuklar set içerisindeki akıl oyunlarının inceliklerini aşama aşama öğrenerek;  görsel algı, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştiriyor.

 

Set Harika Küpler, Becerikli Yapılar, Solo Test, Can Bağı Düğümleri ve Son Taş oyunlarından oluşuyor.

Harika Küpler

7 farklı parçadan oluşan Harika Küpler ile çocuklar şekilleri üç boyutlu algılıyor ve problem çözme becerilerini üst düzeyde geliştiriyorlar.

Becerikli Yapılar (50ahşap Parça)

Becerikli Yapılar ile geleceğin mimarları oyun oynarken kendi projelerini yapıyorlar. Bir yandan düşüncenin sınırlarını zorlarken, diğer yandan kendi yeteneklerini keşfediyorlar.

 

Solo Test (32+1 ahşap parça)

Dünyanın en iyi zeka oyunları arasında yer alan Solo Test ile çocuklar strateji kurmayı, sonuca odaklanmayı, alternatif çözüm yolları bulmayı ve birden fazla işlemi aynı anda düşünmeyi öğreniyor.

Can Bağı Düğümler(150 cm ip)

Çocuklar Can Bağı Düğümler ile hayat boyu kullanabilecekleri 17 çeşit düğümü öğrenirken, aynı zamanda görsel algı, problem çözme ve el kaslarını geliştiriyor.

Son Taş (18 parça ahşap pul)

Son Taş oyunu ile çocuklar; planlama, kurgu, sonuca odaklanma ve matematiksel işlemler yapmayı öğreniyor.

Akıl Oyunları Sistemi(AKOS)

AKOS, öğrencilerin oyunlarda kazanmış oldukları problem tanıma, çözüm üretme ve farklı yöntem deneme gibi özellikleri derslerinde de uygulayarak okul başarısını artırmak üzere tasarlandı. Sistem sayesinde, öğrenci derse aktif katılarak ve dersin işlenişinde yaparak yaşayarak öğrenme metodunu uygulayacaktır.  Aynı zamanda kedine güven duygusu ve ekip ruhu gelişerek çevresine faydalı mutlu bir birey haline gelecektir.

Bu sistemde dinleyen izleyen cevap veren öğrenci yerine; tanıyan, fark eden, planlayan, kurgulayan öğrenci profili oluşturma hedeflenmiştir. Özellikle grup etkinliklerinde öğrencilerin sosyalleşmeyi oyun içerisinde yaşamalarına imkân sağlanmıştır. Her etkinlikte öğrenci bireysel olarak katılmak zorundadır. Bütün oyunlar her öğrencinin katılımı düşünülerek hazırlanmıştır.

 

Okulun “eğlenceli eğitim yeri” olmasında büyük rol oynayacak öğrenciler; büyük keyif aldıkları oyun derslerinden sonra daha rahat ve mutlu şekilde diğer derslere katılacaklardır. Özellikle oyunlardan dolayı kazandıkları girişimcilik ruhu derslere de yansıyacak öğrenci merkezli eğitimin gerçekleşmesini sağlayacaktır.

 

Öğrenci Akıl Oyunları Sistemi (AKOS) ile

·       Karşılaştığı problemleri ve sistemleri anlayabilecek, olaylar arasında ilişkiler kurabilecek, sonuca ulaşabilmek için bir plan yapacak, bu planı uygulayabilmek için gerekli yöntemleri deneyecek.

·       Problemi önce anlaması gerektiğini, elindeki materyallerin ne olduğu ve bunları nasıl kullanacağını bilir.

·       Mantıksal olarak düşünebilecek tüme varım ve tümden gelim kavramlarıyla ilgili çıkarımlar yapabilecektir.

·       Günlük hayatta ve derslerinde karşılaştığı problemlerle ilgili çözüm yöntemleri araştıracak ve deneyecektir.

·       Yaşantısı boyunca gerekli olan akıl yürütme işlevini bilecek ve bunu uygulayacaktır.

·       Karşılaştığı problemleri, çözüm yollarını ve mantıksal düşüncelerini akıcı bir dil kullanarak anlatır.

·       Problemin çözümünde birden çok strateji geliştirebilmektedir.

·       Bilgiyi araştıracak, üretecek ve kullanacaktır.

 

 

 

İlgili Haberler